IKT-lyftet - ett folkbildningsprojekt

Vi bygger vidare på idéerna och erfarenheterna från Bildanätverk

Dela med dig av material som du använder på kurserna och erfarenher av goda och mindre fungerande exempel.

Dela

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej!
Jag skickar mitt ytterst enkla formulär om viktig info om inloggningsuppgifter som kan vara bra att spara.
Hälsningar
Bosse
Bilagor:

Vi i Kortedala har använt Våga klicka; enkel ordbehandling på lätt Svenska, av Ingrid Skeppstedt på våra introduktonskurser. Språket är enkelt så även de med rätt begränsade svenskkunskaper brukar förstå, och nybörjare kommer snabbt i gång och känner direkt att de gör framsteg.

Hej!

På Bergsjöns bibliotek har jag utformat kursmaterial för databassökning, hur man skapar e-post samt vilka möjligheter det finns att med datorns hjälp utveckla sina skråkkunskaper i svenska. Jag har också förnyat materialet som sedan tidigare fanns här på biblioteket för ordbehandling och sökning på Internet. Som komplement för vissa moment använder jag boken Våga klicka. Hör av er till mig om ni vill veta mer om mitt material.

Hej!
Jag skulle gärna se ditt material, om det går bra.
Vi har ett material för Internet, som Barbro gjort, för e-post, bibliotekskatalogen, sökmotorer etc, men vi ´kanske kunde utveckla det?
Kan du inte ta med ditt när du kommer hit och har läsecirkel?
/Leif

Lisa Eriksson sa:
Hej!

På Bergsjöns bibliotek har jag utformat kursmaterial för databassökning, hur man skapar e-post samt vilka möjligheter det finns att med datorns hjälp utveckla sina skråkkunskaper i svenska. Jag har också förnyat materialet som sedan tidigare fanns här på biblioteket för ordbehandling och sökning på Internet. Som komplement för vissa moment använder jag boken Våga klicka. Hör av er till mig om ni vill veta mer om mitt material.

RSS

Om

Åke Nygren Åke Nygren skapade det här sociala nätverket påNing.

Skapa ditt eget sociala nätverk!

Denna sajt är under utveckling...

© 2009   Skapad av Åke Nygren hos Ning.   Skapa ett eget socialt nätverk

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Integritet  |  Användarvillkor

Logga in för att chatta